Thirrja për Sipërmarrësit e Gjelbër: “Idetë e Gjelbra 2025” tashmë është hapur image

Thirrja për Sipërmarrësit e Gjelbër: “Idetë e Gjelbra 2025” tashmë është hapur

ARNO ka hapur thirrjen për edicionin e 11-të të konkursit kombëtar “Idetë e Gjelbra”, i cili do të zgjasë deri më 27 gusht 2025. Edhe këtë vit, të gjithë ata që kanë një ide inovative ose një biznes të gjelbër ekzistues ftohen të aplikojnë dhe të garojnë për mbështetje për idenë e tyre të gjelbër. Çdo vit, tre përfaqësues nga secili vend garojnë në nivel rajonal për mbështetje financiare prej 10,000 dollarësh ose 5,000 dollarësh. Aplikimet dorëzohen duke plotësuar formularin online të disponueshëm në www.zeleniidei.mk. Për të gjithë aplikuesit e interesuar, ARNO do të organizojë një punëtori informuese më 29 korrik, me qëllim sqarimin e procesit dhe ofrimin e mbështetjes shtesë për aplikim.

 

Konkursi në Maqedoni, për të 11-in vit radhazi, organizohet nga ARNO, me mbështetjen e MKA2000 (vlera kuponësh për shërbime konsulence nga konsulentë të certifikuar), Macedonia 2025 (regjistrim falas në Connect2MK dhe shërbime mentorimi), dhe Odës Ekonomike të Maqedonisë Veriperëndimore (dy vite anëtarësim falas). Për tre fituesit kombëtarë, ARNO do të dhurojë një kupon për gjashtë muaj përdorim të ChatGPT Plus.

Në dhjetë vitet e fundit, 100,000 dollarë janë investuar në bizneset e gjelbra maqedonase përmes çmimeve rajonale. Konkursi mbështet ide që kanë potencial të sjellin vlerë mjedisore dhe sociale, si dhe qëndrueshmëri ekonomike. Idetë mund të jenë të ndryshme: agro-biznese me ushqim lokal, prodhimi i pestos nga borziloku maqedonas, ture vëzhgimi të shpendëve, oferta ekologjike për turistët, zgjidhje digjitale (p.sh., për ndarjen e udhëtimit), inovacione me produkte ekologjike, ose zgjidhje që kthejnë mbeturinat në produkte të dobishme. Vitin e kaluar, një shpikje nga Maqedonia – një sobë mobile për gatim në natyrë – fitoi një çmim rajonal.

Konkursi është i hapur për të gjithë qytetarët që, përmes idesë ose biznesit të tyre ekzistues, dëshirojnë të kontribuojnë për një të ardhme të qëndrueshme dhe zhvillim lokal. Njerëzit nga zonat rurale, të rinjtë, gratë, dhe të gjithë ata që punojnë në iniciativa që lidhin ekonominë e gjelbër me sipërmarrjen sociale, inkurajohen veçanërisht të aplikojnë.

Në një kohë kur bota përballet me krizë klimatike, pasiguri energjetike, paqëndrueshmëri ekonomike dhe luftëra, idetë e gjelbra nuk janë luks, por domosdoshmëri. E dimë që është verë, por temperaturat dhe ndryshimet klimatike duhet të na kujtojnë se nuk ka kohë për të pushuar. Është koha të punojmë, ta duam vendin tonë – jo me fjalë, por me vepra. Dorëzoni aplikimin tuaj. Maqedonisë i duhen zgjidhje të gjelbra, si të mëdha, ashtu edhe të vogla. Tani – më shumë se kurrë.” – Irina Janevska nga ARNO .

ARNO ka administruar konkursin kombëtar “Idetë e Gjelbra” që nga viti 2015, dhe me krenari thekson se deri më tani vendi ka fitues rajonalë dhe një investim total prej 100,000 dollarësh për zhvillimin e bizneseve të gjelbra në vend. Kooperativa e parë e konsumatorëve organikë, “Nasha Dobra Zemja” (2015), shënoi fillimin e këtij rrugëtimi. Më pas erdhi iniciativa për riparimin e mobilieve të vjetra, që u rrit në një biznes të vogël të drejtuar nga arkitektja Marta Mojsova – “SPIN” (2016). Suksesi tjetër ishte platforma e vakteve me kosto të ulët “Hrana za Site” (2017), si dhe “Green Magic Production” (2017), e cila ofroi edukim mjedisor përmes mesazheve ekologjike iluzioniste.

Në vitin 2019, konkursi mbështeti “Bio Smart Rice”, një projekt i fokusuar në prodhimin e qëndrueshëm të orizit, dhe “Challenger”, një aplikacion mobil që shpërblen qytetarët për ecjen. Viti 2020 solli “Wise Additive”, një biznes të gjelbër që prodhon aditivë ushqimorë nga mbetjet e përpunuara të frutave. Në vitin 2021, doli ndërmarrja sociale e të rinjve “O-Krug”, e cila prodhon aromatizues dhe vajra nga lëkurat e portokalleve të mbetura. Viti pasardhës, “We Dog Food” (2022) pilotoi një “Dhomë Insektesh” për prodhimin e proteinave për ushqim për kafshët. Në vitin 2023, Mirjana Josofoska nisi një markë mode që përdor copëza tekstili për prodhimin e kapeleve dhe aksesorëve, ndërsa në vitin 2024, Trajce Rusev prezantoi shpikjen e tij – një sobë portative për gatim në natyrë.

Secili fitues merr mbështetje prej 10,000 ose 5,000 dollarësh (në varësi të kategorisë së konkursit) për të realizuar idenë e tij të biznesit të gjelbër, me ARNO që merr pjesë në monitorimin dhe vlerësimin e procesit, si dhe ofron mundësi shtesë për rrjetëzim me mbështetës të tjerë.

Social share